Looptroop Rockers – Slippin’ (Musikvideo)

Västeråsarna i Looptroop Rockers ligger på allt annat än latsidan. Förutom frekventa spelningar släppte dom förra året sitt senaste album ”Mitt Hjärta Är En Bomb”, som även är gruppens debutfullängdare på svenska, och den 29 oktober är det dags för nästa platta! Då släpps nämligen ”Naked Swedes” som blir gruppens sjunde studioalbum i ordningen. Jag kan tycka att Looptroop Rockers i och med tillägget av ”Rockers” i gruppnamnet 2008 har gjort att gruppen gått mer åt det poppiga hållet rent produktionsmässigt. Kanske är det bara jag som är väldigt insnöad i deras tidigare grejor eller så inser jag helt enkelt inte att medlemarna snart är uppåt fyrtio år och kanske inte är lika hungriga på våldsironi och hård rap lika frekvent längre. Tar man in det sistnämnda i beräkning så är det väl inte konstigt att det är på detta vis, och får i någon objektiv analys mig att inse att det är en mycket mer mogen grupp vi har här idag.

Jag tror nog visserligen att jag länge kommer lyssna på ”Modern Day City Symphony” ett bra tag framöver, men jag tror samtidigt jag måste inse att det är ett musikdokument från dåtid och inse att alla kommande beats jag hör någon från grabbarna i gruppen rappar på inte måste vara det mörkaste av mörker. Jag försökte ha denna inställning när jag lyssnade på singeln Slippin’ som kom i förrgår tillsammans med en musikvideo och då gjorde det genast låten trevligare att lyssna på. Jag hoppas visserligen inne i mig att den kommande skivan kommer innehålla något eller några lite mörka beats och inte enbart åt det poppiga hållet, men jag är faktiskt väldigt sugen på att förhandsbeställa skivan (CD/LP), inte minst på grund av det fantastiska omslaget till skivan som är väldigt snyggt gjort. Lyssna gärna på B-sidan till singeln We Got Guns på Spotify också!
 
 

 
 

Lyssna på Spotify:

