The First Black Viking – Skaka Skallen (Feat. Lilleman) (Musikvideo)

Ni minns väl alla Lilleman. Rapparen som i början av 2000 släppte låtar som Vart Tog Pappa Vägen, Tonårstankar och Trasiga Skor som var en version på Cornelis Wreeswijks låt Somliga Går Med Trasiga Skor. Det har varit ganska tyst om Lilleman sedan sina två skivor han släppte 2001 och 2002, men har på senare tid ägnat sig åt att göra film, musikproduktion men har även tagit upp mikrofonen igen. Jag är inte ett ultrastort fan av Lilleman och det nyare jag hört med honom har väl inte varit det bästa inom svensk hiphop. I förrgår släppte rapparen The First Black Viking en musikvideo till Skaka Skallen som gästas av Lilleman. Jag såg detta idag och var lite skeptisk, eftersom jag inte är ett jättefan av Lilleman, till jag klickade på länken. Beatet kickade igång och The First Black Viking började köra sin vers och hans dubbla verser var riktigt bra! Jag har faktiskt aldrig hört talas om honom och var bara tvungen att lyssna på låten två gånger i rad. Enda anledningen till att det bara blivit två speningar är att den klingat av eftersom jag skriver det här, men det lär bli några lyssningar till idag. Lillemans prestation är väl helt okej, men det är inte extremt bra. Men jag fick upp ögonen för en ny rappare som jag jag var tvungen att kolla upp. Jag har kollat lite snabbt, men hans prestationer i dom andra låtarna var inte lika bra som i denna. Det är antagligen på grund av att låten låter som den gör i denna och här är den bra. Kolla in videon nedan!
 
 

