Sunday Special Med Mr. Vegas (HLC) (På Grandsmack.se)


 
 
Grandsmack.se har intervjuat Vegas från HLC Crew. Smaklig spis såhär på söndagseftermiddagen!
 
Vissa drar en djup suck av ångest när dom inser att helgen lider mot sitt slut och att det snart är måndag igen. Jag vaknar upp med ett leende på läpparna med en känsla av att helgen precis har börjat varje söndag. Nu kanske du tycker jag låter konstig men det är sant och orsaken till mitt konstiga beteende stavas Sunday Special! Äntligen är det dags igen!

Idag får vi träffa ”Murder Line” bombaren VEGAS (HLC CREW) som egentligen inte behöver någon längre beskrivning. Han är känd för sina maffiga tags längs Märsta linjen och på pendeltågens insidor. Jag minns när jag kollade på filmen Friendly Fire 3 för första gången, det var då jag blev introducerad till Vegas på riktigt. Det finns målare och det finns bombare. VEGAS tillhör den andra kategorin och utan att överdriva har han en av de råaste stilarna därute.

Berätta lite kort om dig för våra läsare, vem är Vegas och när började du måla aktivt?
– Jag har målat sen cirka 2003 och jag märkte direkt att bombing var roligast. Jag växte upp med insidor varje dag på pendeln osv. Märsta har producerat många bra writers genom åren. Sjukt många bra bombare som man såg upp till och såg dagligen slakta vagnar, det fick man jävligt mycket inspiration ifrån.

Vad är det som är så speciellt med tags?
– Det är snabbt , smidigt , otroligt mer effektivt än vad man kan tro. Men Mest jävligt kul helt enkelt. Jävligt kul att skriva på saker.

Hur tycker du en snygg tag ska se ut?
– Fångar en tag ens öga liksom så är den sjyst på nåt sätt. Smaken är som baken men jag gillar tekniska men ändå mustiga tags. Det diggar jag.

Hur viktigt är det med variation?
–  Jag tycker personligen det är viktigt som fan, det är tröttsamt att se samma tag 5000 gånger exakt likadan, känns simpelt att göra så. Det är fan inte kul att bara stanna upp med stilen. Hajjar inte folk som bara köra samma. Det känns trendigt just nu. 

Vad tycker du om bombing scenen i Stockholm just nu? Håller den måttet?
– Det känns jävligt inne att bomba fult och va stolt över det. Men kul att folk kör olika stilar självklart, men ibland är det löjligt. Fulsnygga graffen är ful, punkt. Enligt min åsikt.

Vilka såg du upp till i början när du började helhjärtat med graff?
– Saint är fan en  kung för mig, sen Xeno som var och är sån jävla tung bombare. Sen aras självklart, fan vad han bombade. Dom här tre var speciella tyckte jag i energi, skills, och mängd. 

Hur känner du kring väktarsituationen som råder idag, jag tänker först och främst på CSG men även civvare och dylikt?
–  Jag känner av det mycket, haha. Sämsta civvarna på jorden. Vad ska man säga, de är inget hot för graffen alls tycker jag. Det är bara små lumparpolare som vill slå kids, punkt slut.

Har du någon sista hälsning innan vi skiljs åt? 
– Jag skulle vilja hälsa hela HLC Crew och alla andra bröder och självklart Ligisten!

Vi på Grandsmack vill självklart rikta ett stort tack till Mr Vegas som utan minsta tvekan ställde upp på en kort intervju och för alla bilder förstås. Fortsätt göra det ni gör, för ingen annan gör det bättre. Kolla in galleriet här nedan, M-line represent!
 
 
















 
 

Saxat från: http://grandsmack.se/2014/03/09/sunday-special-med-mr-vegas/

