Petter – Mitt Sjätte Sinne 15 År!


 
Idag är det den 26 augusti 2013. Idag för 15 år sedan släppte Petter sitt debutalbum Mitt Sjätte Sinne som för många blev en milstolpe inom svensk hiphop. Efter detta dök fler och fler svenskspråkiga artörer upp på den svenska hiphopscenen och formade grunden till det vi idag nostalgiskt kollar tillbaka på och pumpar i våra ljudanläggningar. Efter att Mitt Sjätte Sinne släpptes så har Petter varit väldigt produktiv och släppt ytterliggare sju studioalbum. Mitt Sjätte Sinne har jag personligen inte lyssnat så jättemycket på, med undantag för singlarna från skivan som gick varma på radio och samlingsskivor som jag hade under min uppväxt. För några år sedan lånade jag hans fjärde platta,Ronin, på mitt lokala bibliotek och den plattan fastnade direkt och är den som jag lyssnat mest på.

Hur som haver så är det 15 år sedan debutplattan landade idag och det firas rejält med en spelning i Stockholm 21:00 på Tyrol där Petter framför hela Mitt Sjätte Sinne från början till slut.

Om du missat att haffa en biljett så kan du trösta dig med att Petter dagen till ära släppte Mitt Sjätte Sinne som jubileumsutgåva och kan köpas på Bengans här och innehåller följande:

• Originalalbumet på 2XLP – remastrad.
• Sju outgivna spår från inspelningen av ”Mitt sjätte sinne” samt alla b-sidor och remixer på 2XLP.
• Gatefoldkonvolut med kollage på originaltexter, stickers, flyers och foton.
• Inlaycard med historien om ”Mitt sjätte sinne”.
• Original pressfoto.
• Original biografi.
• Mikrofonkåt sticker.
• Limiterad upplaga.
 
 
GRATTIS PETTER!

