Johan Alander – Ring Polisen (Singel)

Johan Alander, tidigare Sober, släppte idag sin andra singel ”Ring Polisen” från sin kommande platta Sopsäck Serenad. Riktigt trevlig låt må jag säga.


Klicka på bilden för att lyssna på Spotify!

 

 

TEXT
——-

Nån vänlig själ som kan tänka sig att byta hjärna med mig för det tag?
Men jag tar den och drar, för bytt är bytt och kommer aldrig nånsin komma tillbaks
Jag tog den på lån men jag drog därifrån, förlåt men jag tog den
Kommer aldrig ge tillbaka den till ens för hundra miljone-e-er
Nu fick du min och jag har tagit din
Och jag kan äntligen andas igen, så försvinn
Och nu när du har min, så kanske du kan förstå mig
För det är bara nu som du kan veta hur det känns
När du vet hur det känns – jag hoppas för ditt eget bästa att du hittar en ny
Jag är ledsen min vän, men hjärnan du fick utav mig kommer kosta dig dyrt
För den hjärnan är sjuk, sjukt jävla sjuk så den kommer att flippa
När du känner paniken, plocka telefonen och:

Ring polisen, ring polisen, eller en ambulans
Jag har ingen aning
Bara så länge som sirenerna tjuter
Snälla ring ambulans eller snuten
Ring polisen eller en ambulans
Jag har blivit galen igen
Jag har blivit galen igen
Och måste låtsas fast i en sjukhussäng
Ring polisen… Ring poliseeeen… Ring polisen…

Jag tänkte ”fuck allt, snälla skjut mig”
Och det var samma natt som det svartna och morsan ringde snuten
Jag tänkte ”fan det är är slutet”
Men jag vaknar av ljudet från sköterskan där utifrån
Hon sa till mig ”hur mår du lilla vän?”
När jag svarade ”shit var är jag, vad fan var det som hände?”
Hon sa att det var tur att jag ens överlevde
Akutpsyk, jag vaknade upp och dom sövde ner mig
Hon började pumpa i mig mediciner
Ingen aning om hur mycket, eller vad dom smällde i mig
Men jag vet att jag kände en punkt
Då jag blev trött på att vara nersövd och ställde mig upp
Och tänkte ”tänker inte vara rädd för och leva”
Då kan jag lika gärna dö
Men jag lever än och hela den där skiten var så länge sen
Ingen mer aktuen och snuten, så jävla skönt!

Ring polisen, ring polisen, eller en ambulans
Jag har ingen aning
Bara så länge som sirenerna tjuter
Snälla ring ambulans eller snuten
Ring polisen eller en ambulans
Jag har blivit galen igen
Jag har blivit galen igen
Och måste låtsas fast i en sjukhussäng

En sista chans till vi går sönder
Två sekunder kvar till vi går under
Hundra miljoner röster i skallen
Låter ”flippa, fli-fli-fli-flippa”

Ring polisen… Ring poliseeeen… Ring polisen…

