Girigheten

Jag har inte uppdaterat här på några dagar som ni kanske märkt..
Haft lite att göra i skolan efter en otrevlig förkylning som antastade mig förra veckan. Jag hade feber mer eller mindre hela arbetsveckan och orkade inte så mycket. Sen har jag varit ganska trött också; sena nätter och tidiga föreläsningar.

Nu sitter jag här och funderar. Jag borde inte det. Jag borde sova och fokusera mina tankebanor på annat än något som slutat vara bra..
Hmpf.
Fast det är väl så. Människans strävan efter lyckan. Girigheten.
Det är hursomhelst inte bra att tänka på saker som man vet med sig är dåliga för en.

Nu överväger jag om man kanske skulle göra ett försök till sömn eller inte. Eller ja, om ett tag. Jag har ingen föreläsning imorgon och lite senare på dagen ska jag iväg och arbeta. Så det vore bra att sova ut lite, egentligen.

