Hej hej, tjena tjena på dig mittbena-mena!

Ja! Nu har jag alltså slagit upp portarna för den här bloggen. Har du redan letat dig in på ”Om” så lär du ha läst lite vad som kommer komma upp här.

Jag har på senare tid börjat köpa mer och mer skivor. Fysiska. Ja, ni hörde rätt! Varför? Helt enkelt för jag byggt upp ett sug för det under en tid.
Jag har dessutom nyligen börjat på en liten vinylsamling! Någon spelare har jag inte, än. Ekonomin flaskhalsar just nu, men det kan man ju alltid fixa i efterhand.
Men en kille på Whoa sålde nyligen av sin CD-samling. Jag köpte fem plattor i juli, men sen återkom han i september, så då passade jag på att klippa 10 till. Han begärde 10 kronor styck och det är ju faktiskt ett väldigt bra pris.

Så vi brakar väl loss med att prata lite om den svenska reggae ”Helt Off” tycker jag! Visst, inte plain hiphop, men rötterna finns där från både Chords och Timbuktu, så gruppen borde vara värd att ta upp.
Detta eftersom att tre av plattorna jag köpte vad dom tre plattor Helt Off släppt.

Just nu sitter jag och pumpar första plattan som hette just ”Helt Off” och släpptes 2004 på JuJu Records.
En platta fylld av reggaetoner och skön skånska. Mina favoritspår är Babylonsjukan och Bara För Jag Smögar. Men hela plattan är faktiskt riktigt skön. Jag körde igenom hela förr-förra fredagen när jag satt på bussen hem från extraknäcket. Jag märkte att tiden gick jättefort och jag försvann in i det hela.

Så i detta första inlägget vill jag bara säga; god fortsättning och sätt på den här:

